20150107

#47


Orang kata ...
"Kawan ketika kita bahagia ramai tapi kawan ketika kita sedih , krik krik"


Orang kata lah .
Aku pun taktahu benda tu boleh diakui atau tak tapi
aku sendiri pun bukan lah kawan yang baik , jenis kawan yang sentiasa ada .


Best friend lagi lah .
Bagi aku istilah "best friend" tu bukan sembarangan orang .
Best friend tu bagi aku orang yang betul betul yang always there and shares every single thing and bagi aku kebiasaannya seorang je lah kot .
Kecuali kalau korang ni jenis yang tak reti nak percayakan sesiapa so , korang pun hentam share je kat semua . Jangan ! Bahaya sebenarnya . K tak bahaya cuma kita taktahu orang tu kot kot kata kita kat belakang kan ? Ada orang annoyed dengar masalah orang lain . Gitu . And korang mungkin akan mengecewakan segelintir manusia macam aku sebab rasa macam dipercayai rupanya hampeh ! Yelah kita ingat kita je tahu rupanya tak , sekilo yang tahu lol .
Sebab tu best friend ni bukan sembarangan orang , ok ?
Kalau yang rapat/baik dengan aku biasanya aku label as a "good friend".


Em entah lah . Kalau aku ...
Actually aku anggap 'seorang' ni best friend aku tapi
sekarang ni aku rasa aku je yang syok sendiri .
Haha we were no longer contact macam dulu . Aku pula macam dah tawar hati .
Tapi aku taktahu lah salah siapa . Sebab aku takut dia pun ingat aku yang tinggalkan dia.
Tapi , aku takde sesiapa sekarang . Aku takde specific person yang aku selalu text ke whatsapp or anything else macam dia ada (tak silap aku dia ada) . So , aku pun tak sure dia sedar ke tak yang dia dah tinggalkan aku . Tapi dia perempuan ye bukan lelaki haha .


Syukur ada seorang yang aku actually hanya kenal di media social tapi dia sudi nak dengar kalau aku ada apa apa masalah so why not , lagipun selama aku kenal dia aku tengok dia memang boleh dipercayai and aku tak selalu meluah sebab biasanya aku berhadapan dengan benda benda remeh dan bodoh je . So kalau aku bagitahu dia ok lah , at least aku tak perlu sebut nama then dia try to calm me and kitorang actually in the same situation . So , aku ambik keputusan to biar je .
Semuanya pasal perasaan , aku pasti takde orang pun kisah bila orang tahu .
Mungkin lagi diorang gelak je .


Now aku penat nak deal dengan perangai semua orang .
Memang kita takkan dapat puaskan hati orang .
Tapi tak boleh ke kadang kadang fikir sikit perasaan orang . Sikit je . Sekarang ni aku takde lelaki dalam hidup aku so apa apa masalah aku semuanya sebab kawan tak pun tak puas hati sikit dengan kakak/adik .


Sedih , memang sedih tapi rasa macam dah malas nak kisah .



No comments: